Pernah dengar tak tentang keajaiban duit sukarno??. Disini mila akan bercerita sedikit mengenai duit ni


Sukarno lebih terkenal dgn gelaran Bung Sukarno merupakan presiden pertama Indonesia. Namun wajah bekas presiden ini itu bersongkok dan tertulis kalimah allah dibucunya kekal tercetak di mata wang kertas rupiah di era pemerintahan beliau. Anehnya, sehingga hari ini, mata wang tertera gambar Bung Karno, istimewanya yang bernilai Rp1,000 pernah dikeluarkan pada tanggal 1956 terus diburu dan dicari oleh rakyat Indonesia dan segelintir rakyat Malaysia.

Duit ini dikatakan menpunyani majis tersendiri. Duit itu dikatakan boleh menlangkung ditapak tangan. Malah dikatakan berpuaka dan boleh menjadi ibu duit. Selain itu, apabila duit ini diimbas pada cahaya ultra ungu, maka ayat al-quran kelihatan.Secara fizikalnya, wang kertas sukarno berbentuk empat segi tepat lakaran gambar sang mantan presiden Indonesia sukarno.

Ada pihak mengatakan ia mampu melenhkung di atas tapak tangan kerana tenaga haba yang dilepaskan tubuh pada tapak tangan manusia. Ada juga pihak yang menguar-guarkan kertas tersebut bertindak balas dengan nadi dan darah manusia

Disebalik keajiaban duit ini ada sesetengah pihak menyalahkan gunakan duit ini. Duit ini mampu menarik duit dari alam ghaib. Mata wang yang memiliki kuasa magis ini mestilah memiliki cetakan pada tahun 1954 bernilai R p 1,000 dan tertera nombor siri yang sama seperti 000,99 atau 999. Malah duit ini turut dilelong dengan bidaan yang tinggi sehingga mencecah ribuaan ringgit kerana kuasa duit ini.

Namun persolan bermain diminda, bagaimanakah duit ini boleh menlengkung diatas tapak tangan tetapi tidak dibahagiaan tubuh lain?. Menurut Dr, Geri ia terjadi kerana kadar kelembapan di tapak tangan adalah tinggi. Disebakan unsur minyak yg terdapat dikertas itu akan bertindak balas dengan kadar kelembapan tapak tangan. Peluh di tapak tangan akan menolak unsur minyak sehingga ia melengkung.

Utk menbuktikan lagi cuba cari material kertas tersebut di pasaran. Terdapat beberapa ketebalan kertas yang berbeza-berbeza dengan harga tidak sampai RM3. Selepas itu potong kertas tersebut menjadi bentuk bulat ataupun emapat segi. Memang betul, apabila diletakkan di atas tangan ia akan melengkung seperti di dakwa. Malah, jika ia diletakkan didlm bkas berisi air ia akan juga akan bergulung-gulung seperti rokok daun.

Sekarang bru tahu rupa duit itu melengkung di sebabkan unsur minyak di dalam..Bukanya disebabkan kuasa majis kat duit tu…tetapi bgaimana duit itu boleh menarik duit dari alam ghaib??waallahualam…………….

Sumber: majalah mastika & infiniti

0 Comments