Saturday, August 14, 2010

ramadan datang lagi


salam ramadan kpd sesiape yg lawat blog. ni first pos mila wat untuk blog ni.mila bru jew wat blog.erm, pasal ramadan, cuma datng setahunsekali je. setiap kebaikan yang kita buat pd bulan ramadaan ni kita akan memperolehi byk pahala yg berlipat kali ganda berbanding bulan sebelumnya..selain itu, dalm bulan ramadan kita dapat mengikat hubungan silaturahim sesama keluarga coz bila kita berbuka puasa kebanyakanya mestilah berbuka puasa bersama keluarga kan..kalau buka puasa seorang jew, makan pun tak kenyang,huhu. bulan ramadan sgt istimewa buat orang islam kerana ia menunjukan identiti agama islam itu sendiri. bila ramadan, bazar ramadhan ada, jual bju raya ada, kuih raya, prabot raya ada n macm2 adalah kan. ok lah smapai disni jew. sebelum tu ada sebuah pantun utk korang.
buka puasa makan laksa,
kpd korang selamat berpuasa,

jumpa lagi

No comments:

Post a Comment