Salam readership. Hari ini Miela nak share sedikit tentang keperluan berniaga. Seperti kita sudah tahu Islam sememangnya menggalakan umatnya berniaga kerana perniagaan mampu mengubah kehidupan seseorang. Bahkan dalam hadis juga menyebut 9/10 pintu rezeki datangnya dari berniaga

Kita lihat hari ini, kos sara hidup semakin meningkat. Nak mengharapkan gaji yang sedia ada belum tentu cukup. Walhal kalau kita nak naik gaji, perlu  ada prestasi kerja yang memberasangkan dan mengambil masa yang lama untuk dinaikan pangkat. Lain pula bila kita menjalankan perniagaan. Lagi tinggi usaha kita dalam sesebuah perningaan maka Insyallah rezeki kita bertambah. Itu semua bergantung dengan usaha kita. 

Secara umumnya, menjalankan perniagaan merupakan perkerjaan yang sangat fleksibel. Kebaikannya kita boleh lihat seperti:

1. Menjadi Bos Kepada Diri Sendiri.
2. Bebas Menentukan Tempat Kerja.
3. Bebas Menentukan Masa Untuk Bekerja
4. Makin Tekun Usaha, Makin Banyak Pulangan.
5. Boleh Menjalanakan Perniagaan Berdasarkan Minat Sendiri
6. Kebanyakan Orang Kaya Adalah Peniaga



Usahawan.com merupakan flatform untuk sesiapa yang inginkan memulakan perniagaan. Ia terjamin selamat dan 100% dari milik Bumiputera. Ushawan.com juga merupakan projek keusahawanan rakyat Malaysia yang sesuai dengan standard dan citarasa pasaran tempatan. 

Pakej Perniagaan Yang Ditawarkan usahawan.com



Termasuk:
- Pakej Perniagaan Instant Business Card
 - Pakej Perniagaan Button Badge (Pin Button)
- Pakej Perniagaan Pvc Id Card, Kad Matriks Dll
- Pakej Perniagaan Cetak Mug Mug Press
- Pakej Perniagaan Cenderahati Silhouette Cameo Cutting Plotter
- Pakej Perniagaan Sticker Cutting Plotter
- Pakej Perniagaan Cetak T-Shirt Heat Press
- Pakej Perniagaan Flash Stamp
- Pakej Perniagaan T-Shirt & Cenderahati






Termasuk:

 1. Pakej Perniagaan Crispy Crepes
Merupakan makanan segera orang Mexico. Terdiri daripada inti seperti ketulan ayam berempah, sayuran sos istimewa yang digulung oleh roti yang istimewa. Pelbagai sayuran boleh juga boleh ditambah termasuk aiskrim mengikut citarasa orang Malaysia.

2. Pakej Perniagaan Kentang Spring
Revolusi perniagaan kentang yang terkini sebagai alternatif  bagi “French Fries”.  Kentang Spring ini digoreng dan kemudiannya dicampur bersama sos cili bersama mayonis serta perisa pilihan seperti BBQ, Tomyam, Cheese dan lain-lain.

3. Pakej Perniagaan Pop Corn + Kiosk Beroda
Popcorn adalah snek ringan yang diperbuat daripada bertih jagung. Ia cukup digemari oleh segenap lapisan masyarakat dari anak-anak hingga dewasa.

4. Soft Ice Cream Machine
Penggunaan mesin aiskrim mula berkembang seiring dengan kewujudan restoran makanan segera seperti KFC, McDonald’s, Burger King dan sebagainya. Kejayaan McDonald’s dengan aiskrim kon yang menyebabkan pelanggan beratur panjang untuk mendapatkannya, menjadi bukti utama keberuntungan berniaga aiskrim.

5. Pakej Perniagaan Bubble Waffle
Bubble Waffle merupakan olahan daripada Waffle dan teksturnya lebih menyerupai bubble. Untuk rasa Bubble Waffle yang lebih enak cadangan tambahan topping seperti Peanut Butter, Kaya, Apple, Oreo, Strawberry dan lain-lain.

6.Pakej Perniagaan Classic Waffle
Kepelbagaiaan resepi dan menu yang boleh diubah dan diolah mengikut selera masing-masing membolehkan Waffle menjadi kegemaran segenap lapisan masyarakat. Para pelanggan sudah tentunya akan tercari-cari sesuatu yang berbeza dan sedap.

7. Pakej Perniagaan Waffle Stick
Menawarkan Waffle berbentuk lain daripada yang lain dengan meletakkan intinya di dalam waffle. Resepi menu ini boleh diubah dan diolah mengikut selera masing-masing membolehkan Waffle Stick menjadi kegemaran segenap lapisan masyarakat

Dan Lain-lain



Menarik kan?.  Sangat berbaloi jika menjadi rakan niaga usahawan.com kerana harga pakej yang ditawarkan sangat berpatutan. Jika berminat dan memang tercari peluang perniagaan mampu milik ni boleh ke website usahawan.com atau pergi ke cawangan yang berdekatan seperti gambar dibawah.










0 Comments