Drama komedi popular awal tahun 2020 tak lain tak bukan Kampung People yang setiap kali tayang di TV3, malam tu mesti trending dekat Twitter. Kampung People sekarang memang betul-betul trending, tak kira dekat mana-mana media social mesti viral tentang babak-babak dalam Kampung People. 

Apa yang menarik tentang Kampung People adalah novel-novel yang diberikan oleh Ejen Syukri kepada keluarga Razif dengan tajuk yang agak kelakar seperti Laut, I Miss You, PinjamkanLah Suamimu, Pulangkanlah Suamiku dan lain-lain. Novel yang kerap dibaca salah satu watak iaitu Yummy betul-betul menarik perhatian netizen rupa-rupanya wujud di dunia nyata. Betul ke??









Sumber-sumber gambar ni diambil daripada Shahril Sarjen aka Badrul Bisu juga berlakon dalam Kampung People. Kalau korang nak tau gambar penulis tulah Badrul Bisu lah. Sampai ada netizen tercari-cari novel kat mana nak beli. Katanya nak tau apa ending Darwish yang tertukar otak tu 😂. Apa pendapat korang, adakah novel-novel dalam Kampung People benar-benar wujud?. Atau sekadar sebagai props dalam drama?

3 Comments

  1. Betul betul wujud rupanya. Hahahha. Macam nak baca pulak novel tu.

    ReplyDelete
  2. haha.. wujud rupanya ingtkan rekaan je novel2 ni..
    laut i miss you tu paling klaka.. derma otak.. hahaha

    ReplyDelete