Salam Readership. Hari ni Miela nak kongsikan sedikit tentang pengalaman mengunakan uber untuk pertama kalinya. Kisahnya begini, actually masa nak pergi interview sepatutnya Miela pergi naik motor je sebab dekat and nak jimat duit. Tetapi disebabkan hujan terpaksa pergi naik student cab. Lepas habis interview rasa masa malas pakai student cab sebab ambik masa nak cari dalam group facebook. Pastu baru teringat ada install uber dalam phone. 

Sebelum ni pernah dengar daripada review orang lain yang pernah pakai uber ada yang cakap uber murah, cepat dan kalau nasib baik naik kereta yang selesa. So Miela try untuk pertama kalinya. Mula-mula kena set tempat pickup kat mana supaya dia senang cari kita, kemudian pilih destinasi kita nak ke mana. Macam Miela nak ke USM , pilih destinasi ke USM. Pastu nanti ada kereta akan sampai. Kita boleh tahu perjalanan kereta tu dengan tengok map di apps Uber. Tak sampai 5 minit kereta uber dah sampai. 

Dalam uber car

Kereta uber yang selesa
Naik uber car dapat naik kereta alza wei. 10 minit je penjalanan ke USM. So bila dah sampai destinasi bayaran ditentukan oleh apps uber sendiri. Total semua payment RM5.40 jer. Berbaloi sangat.

Charge uber untuk trip pertama

Teknologi zaman sekarang memang memudahkan kita. Tambah-tambah bila kita berada ditempat orang yang langsung tak tahu jalan ke mana, naik pengakutan awam tak tahu yang mana satu. Uber jalan penyelesaiannya. Jadi apps uber memang kalau boleh wajiblah ada kalau emergercy ke apa kan. Recommended to use uber service.

Bagi sesiapa nak dapat first ride free boleh cupon code SALMILANUE. 

4 Comments

  1. skrg dah ada byk pilihan n lebih memudahkan.
    abam follows your blog.
    tq...

    ReplyDelete
  2. Uber adalah pilihan yang tepat selain teksi.. =)

    ReplyDelete
  3. tula skarang senang :D
    done follow awak
    https://mellyacrayola.blogspot.my/

    ReplyDelete
  4. dah ta payah na tunggu teksi lelame kan?

    ReplyDelete