Pengunaan e-dagang (e-commerce) sekarang ini bukan sahaja memudahkan orang yang tiada masa untuk beli di physical store malah kebetulan wabak pandemic Covid-19 masih belum nampak pengakhirannya membeli secara e-commerce menjadi keperluan untuk mengelakkan risiko bersesak di kedai.


Jadi keperluan untuk membeli di e-commerce semakin meningkat. Platform e-commerce boleh menjadi peluang penjual untuk menjual barang secara atas talian. Pada masa yang sama kerajaan juga mengalakkan rakyat membuat pembelajaan dosmetik dimana boleh meningkatkan kadar ekonomi tempatan.

Tahukah anda di Malaysia pun ada platform e-commerce iaitu PG Mall yang merupakan satu-satunya e-commerce tampatan di Malaysia. PG Mall ditubuhkan sejak 2017 sudah mempunyai lebih 1,000,000 pelanggan dan masih berkembang di seluruh Asia Tenggara.


Kembangkan perniagaan anda dengan PG Mall

1. Satu-satunya platform yang menerima semua transaksi E-Wallet
Kegunaan mengunakan e-wallet dalam transaksi agak menyeronokkan tambah-tambah syarikat E-Wallet menawarkan diskaun atau cashback dalam transaksi. Di PG Mall menawarkan transaksi E-Wallet seperti Maybank QRPay, Touch n Go e-wallet, Boost, GrabPay, Alipay dan lain-lain. Sesuatu yang menarik tak semua e-commerce menawarkan pelbagai bayaran e-wallet selain PG Mall.

2 Menawarkan kempen yang kreatif untuk peniaga
Penting ya bila menjual memerlukan strategi kempen yang kreatif untuk menarik pelanggan membeli. Di PG Mall menawarakan kempen yang kreatif kerjasama dari pelbagai bank dan syarikat E-Wallet terkenal untuk menarik minat pelanggan untuk membeli

3. Berniaga tanpa modal
Peniaga yang meniaga PG Mall tidak perlu membayar yuran pendaftaran dan PG Mall memang sudah ada strategi marketing setiap bulan untuk peniaga berbanding membuka website sendiri dan memerlukan usaha lebih menarik pelanggan di website yang belum dikenali.

4. Mempunyai kelompok pelanggan yang kuat 
Rata-rata yang sudah membeli barangan di PG Mall banyak feedback yang positif dan juga sudi berkongsi perngalaman media sosial. Bawah tu Miela ada share sikit antara pelanggan yang pernah beli.Feedback yang positif sebeginilah boleh meningkatkan jualan peniaga PG Mall.







PG Mall bekerjasama dengan kesemua perkhidmatan pengeposan yang sedia ada. Jadi ini akan memudahkan proses delivery untuk seller di PG Mall


PG Mall juga mempunyai Platform Integration Partner yang kuat seperti SelluSeller, EasyStore, iStoreiSend, urStore, tresGo, Etailer Gateway, dan Red Dino. Jika peniaga sudah mengunakan servis penghantaran seperti tadi pihak PG Mall sangat mengalukan peniaga ini untuk berkerjasama kerana PG Mall sudah berintergrasi pihak tersebut.

Menarik kan? Sekarang ni PG Mall sedang mencari dan menyasarkan sekurang-kurangnya 10,000 penjual untuk menyertai PG Mall untuk tahun ni. Jadi luaskan peniaga anda di PG Mall. So nak jadi seller PG Mall boleh ke seller.pgmall.my secara percuma!

About PGMall:
 Website: www.pgmall.my 
Official Instagram: PGMall.my

10 Comments

  1. bagus lah maikin berkembang platform e-commerce. syu rasa ini lah sisi positif wabak covid 19 kan? Dia jadi macam booster kepada revolusi digital. Makin ramai seller intergrate bisnes diorang ke dunia digital kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup betul. boleh sekarang lagi mudah semua wujud jari sahaja

      Delete
  2. menarik..sekarang ni semua kat hujung jari je

    ReplyDelete
  3. Wah menarik nie. Nanti nak join jgk :)

    ReplyDelete
  4. Bagus ada platform begini kepada peniaga online.

    ReplyDelete
  5. semoga pG mall terus melebarkan sayap ;)

    ReplyDelete
  6. Masa PKP ni memang bagus buat kerja dari rumah ni

    ReplyDelete