Tuesday, April 07, 2020

Kampung Agong, Penaga, Penang

Salam Readership. Bila dah lama PKP ni, tetiba rindu dunia luar. Alang-alang tu nak throwback jalan-jalan ke Kampung Agong Penanga, Penanga. Masa kami pergi dulu lebih kurang seminggu sebelum Perintah Kawalan Pengerakan.

Tempat ni memang famous untuk dijadikan port bergambar suasuana ala-ala kampung dengan dekorasi ala-ala Bali. Tak perlu pergi ke luar negara cuma RM5 tiket masuk je. Biasa waktu weekend memang ramai tambah-tambah musim kenduri, lepas kenduri orang singgah sini. Samalah kami lepas kenduri singgah sini jugak hahaha.


Cantik kan ala-ala love


naik boyan bawah pokok


Ada jugak boyan sarang burung


Memang kat sini banyak pokok kelapa, tapi kena hati-hati takut buah kelapa
jatuh tak kepala pasal-pasal masuk hospital 😅








So kami dapat ambil beberapa gambar dia Kampung Agong, Penaga, Penang lebih kurang sejam. Sebenarnya tak cukup tu, kena 2 jam lebih baru puas haha. Cara nak pergi senang je Waze Kampung Agong, Penaga, Penang nanti jumpa kawasan betul-betul banyak pokok kelapa. Boleh masuk wishlist tempat nak pergi lepas pkp okay?

1 comment:

  1. oooohh tempat ni, memang famous.. skarang ni tgh pkp tak tahu la ape tempat tu.. lame2 sgt tinggal nti jadi hutan semula hehehe..

    ReplyDelete