Wednesday, July 06, 2011

Amacam filem Karak, best?


Pada pandangan Cik Mielalah filem ni banyak kelainan dari filem lain, so Cik Miela bagi 3 1/2 bintang. Cik Miela dah selesai tengok filem ni semalan. So Cik Miela nak review filem selepas menonton filem nie.



Hantu
Ternyata hantu dalam cerita ni lain sangat, salu dalam filem lain mesti rambut pajang baju putih. Part pertama ketika sang isteri melihat suaminya dimakan hantu memang kisah benar tapi tak dihebohkan pun. Lepas ada hantu budak dan mak yang berpakaian baju kebaya hitam. Last sekali ada hati nenek tua yang menyebabkan mereka kemalangan dan mengikut Zura hingga ke hutan.


Watak
Watak dalam filem ni Nik, Zura, Jack dan Ida. Watak paling menonjol ialah Nik lakonan Shahir AF8 dan Zura lakonan Sheira Ayob. Nick dan Zura merupakan pasangan dua merpati sejoli dalam filem. Nik seorang yang taksub kepada benda mistik, suka bergurau dan romatik terhadap kekasihnya. Manakala Zura seorang alim tetapi pengangan agamanya makin jauh sejak melanjutkan pelajaran ke kolej. Watak paling misteri tentulah Pak Malam.


Ending

Lepas si Zura tu lawan hantu kat kubur lama dengan membaca ayat kursi, akhirnya dia dan si Nik terdengar bunti siren kereta polis dan terus ke tempat kejadian. Mereka melihat mayat kawan-kawanya iaitu Jack dan Ida akibat kemalangan selepas di gangu kereta volkswegen kuning. Dan lebih sedih lagi apabila mereka melihat mayat yang ketiga itu adalah Nik. Rupa-rupanya kawan-kawan yang megikut Zura selepas kemalangan tu roh mereka or hantu kot. So, dengan sedihnya Si Zura tu terpaksa merelakan dan melepaskan Nik buat selama-lamanya. Begitulah ceritanya, macam vc kebahagian dalam perpisahan gitu.

Monday, July 04, 2011

Lirik Hatiku Milikmu- Nera AF9

Ok lirik untuk bulan ni Hatiku Milikmu daripada Nera AF9..Bulan ni special cikit sebab nanti ada lirik bonus, so nantikan. Sementara itu enjoy this lyric.....ok?


Pernahkah engkau hargai cintaku yang sejati
Pernahkah engkau mengertikan diriku ini
Betapa hebatnya cintamu, memberiku sejuta pilu
Betapa agungnya asmaramu, membuatku terpaku

Disisimu ku terdiam seribu bahasa
Dihatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan ku cinta padamu

Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa pantas degupan jantungku
Mungkinkah hatiku milikmu jua
Ku sayang padamu

Kan ku abadikan dikau
Sewaktu kenangan yang manis
Yang tak mungkin aku lupa
Untuk selamanya

Kanku coretkan kenanganmu
Dalam sanubariku ini
Agar jadi yang terindah
Di dalam hidupku ini

Disisimu ku terdiam seribu bahasa
Dihatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan ku cinta padamu

Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa pantas degupan jantungku
Mungkinkah hatiku milikmu jua
Sayang padamu

Bagai bahtera dilanda badai
Gelora cinta mengoncang jiwaku
Berombak mencari daratan yang damai
Oh Cintaku

Disisimu ku terdiam seribu bahasa
Dihatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan cinta padamu

Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa pantas degupan jantungku ini
Mungkinkah hatiku milikmu jua
Sayang padamu

Kanku coretkan kenangananmu
Dalam sanubariku ini
Agar jadi yang terindah
Di dalam hidupku ini

Saturday, July 02, 2011

Lucky Draw sempena larian 1 murid 1 sukan

Sape yang lari pagi tadi sempena larian 1murid 1 sukan? http://www.emocutez.com,sila angkat tangan. Wah ramainya,haha ni baru intro ayat.Nasib baik larian tadi tak jauh, kalau jauh boleh pengsan http://www.emocutez.com ni. Kat sekolah korang mesti ada aktiviti best selepas larian. Sekolah Cik Miela pun ada aktiviti tapi tak banyak pun sebab selepas tu ada perjumpaan kokurikulum. Lepas lari, kecewa http://www.emocutez.com la jugak tak dapat medal sebab hanya 100 orang je dapat, alahai ruginya. Tapi dapat gula-gula, hmm bolehlah. Setiap perserta larian akan diberi nombor la.Angka giliran perserta Tingkatan 5 ialah A***, tingkatan 4 B***, tingkatan 3 C***, tingkatan 2 D*** dan tingkatan 1 E***. Isitmewanya nombor tersebut akan diambil untuk cabutan bertuah. Hanya 100 orang yang dapat hadiah. Punya lama tunggu http://www.emocutez.com kotlah dapat luckydraw. Bila nak habis luck draw. macam tak yakin je dapat.Dan apabila cikgu mengumumkanhttp://www.emocutez.com pemenang luky draw untuk second last.....

-
-
-
-
-
-
-
Ni tingkatan 5.No A0 dan belakangnya ada no 9 (dalam hati berdebar-debarhttp://www.emocutez.com nie sebab A0*9 kena ni, tapi nombor tengah takde. Kalau bukan aku, cepat cakap la yang orang tu bukan aku)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
NOMBORNYA IALAH A094(wah terkejutnyahttp://www.emocutez.com.. Bila bangun macam tak yakin je dapat, kalau silap orang malu ni).

Akhirnya Cik Miela datang ke depan untuk ambil hadiah, memang hadiah tu milik Cik Miela. Tapi yang last dapat tu cikgu,jadi Cik Miela la pelajar terakhir yang dapat hadiah.Bersyukurnya,bertuahnya,http://www.emocutez.com 2B gitu.so, begitulah ceritanya...

Ni hadiahnya, sory gambar tak jelas