Sunday, August 15, 2010

Mizz Nina feat.Colby O'Donis - What you waiting for [ Official Music Vid...


Baby, I never seen someone with your body


You make me want get this party started

Hey baby, come in tell me what this all, baby, baby

Tell me what you what you waiting for



Baby, I never seen someone with your body

You make me wanna get a little naughty

Hey baby come in get it it's all yours, baby, baby

Tell me what you what you waiting for



Its your birthday

So tell me what you want to

Its my birthday

I really wanna get with you

Drop the beat now and may be we can get it started

Well go insane and take you to the after party



So what's your name

Hey baby what's your name (oh yeah)

Sexys my name

Yeah sexys my name

OK and whats your game

Hey baby what's your game

OK I like to play

I I like to play



Baby, I never seen someone with your body

You make me want get this party started

Hey baby, come in tell me what this all, baby, baby

Tell me what you what you waiting for



Baby, I never seen someone with your body

You make me wanna get a little naughty

Hey baby come in get it it's all yours, baby, baby

Tell me what you what you waiting for



Hey sexy girl from Kuala Lumpur

Hey baby that's me I'll be on the dance floor

I got you with surprise we pop in up in VIP

and if I ask nice can I take you home with me



[2X]

So what's your name

Hey baby what's your name (oh yeah)

Sexys my name

Yeah sexys my name

OK and whats your game

Hey baby what's your game

OK I like to play

I I like to play



Baby, I never seen someone with your body

You make me want get this party started

Hey baby, come in tell me what this all, baby, baby

Tell me what you what you waiting for



Baby, I never seen someone with your body

You make me wanna get a little naughty

Hey baby come in get it it's all yours, baby, baby

Tell me what you what you waiting for



Baby let's get crazy

Come and loose control

You want to tear up the after party

I know you want some more

I wanna see you with that body

Working down real low

Baby yeah Come and get it

What you what you waiting for



Baby, I never seen someone with your body

You make me want get this party started

Hey baby, come in tell me what this all, baby, baby

Tell me what you what you waiting for



Baby, I never seen someone with your body

You make me wanna get a little naughty

Hey baby come in get it it's all yours, baby, baby

Tell me what you what you waiting for

Saturday, August 14, 2010

cerpen: Qaseh (sri 1)

Petang ini Qaseh belajar berkumpulan di rumah Hanita juga bersama Sarah. Maklumlah minggu depan mereka akan menghadapi peperiksaan pertengahan tahun. Mereka berbincang tentang subjek Matematik Tambahan dan Kimia. Sarah meghadapi masalah subjek Matematik Tambahan manakala Hanita pula masalah dengan subjek Kimia. Selesai berbincang, mereka bersembang sebentar bagi menghilangkan tekanan.




“Tak sangka awak pandai daripada kami, Qaseh. Baru beberapa minggu awak sekolah kat sini. Ramai orang kata awak lebik bijak daripada Fazura. Tak macam Fazura sombong lagi kedekut ilmu. Awak pula sudi berkongsi ilmu dengan semua orang. Jika perangai awak berterusan sebegini, saya yakin kuputusan SPM sekolah makin meningkat tahun depan.”puji Sarah. Kebenaran kata Sarah memang terbukti. Sebelum kehadiran Qaseh, Fazura selalu dipuji oeleh cikgu sekolahnya. Tetapi malangnya dia seorang yang agak sombong dan kedekut ilmu. Makin dipuji makin sombong.



“Tapi saya risaulah, saya lihat Fazura tu macam tak suka kepada saya.Saya tak berniat nak ambil perhatian daripada semua orang” kata Qaseh. Qaseh merasakan Fazura seolah-olah iri hati sejak Qaseh berpindah di Sekolah Menengah Sri Bangsar. Tetapi itu semua sangkaan Qaseh sahaja. Jikalau tidak seperti sangkaannya, dia berasa lega. Dia tidak mahu ada orang iri hati terhadapnya.



“Memang patut kalau Fazura tu iri hati kat awak. Biar dia sedar dengan perangainya. Sebagai seorang yang berilmu janganlah sombong. Tapi Cik Qaseh makin pandai makin kasih dengan Cik Qaseh ni kan”gurau Hanita.



“Dah nama ini ibu bapa saya yang beri, saya terima. Hari dah nak malam ni saya kena balik dulu. Nanti mak saya risau. Jumpa esok ya”kata Qaseh sambil berjalan ke arah basikalnya.



◊◊◊

10 soalan cepumas ttg Shahir F8

Nama: Ahmad Shahir B Zawawi


Tinggi:168cm

Berat: 67 kg

Adik-beradik: 5 orang

Pendidikan: Matrikulasi UIAM



Hobi: bermain futsal

Prinsip hidup: Usaha janji yang terbaik.

10 Soalan cepumas:

1. Syarat menjadi kekasih Shahir?

Shahir: Bila dah tiba waktunya nanti, saya nak kekasih yang sedap mata memadang, amat memahami diri dan karier saya. Saya tak kisah dia bertudung atau tak. Apa yang penting hatinya mestilah sentiasa jujur dalam perhubungan. Kalau boleh saya nak cari kekasih pilihan sendiri kerana ini soal masa depan saya. Tapi saya tidak menolak jika saya ditakdirkan bertemu gadis pilihan keluarga.



2. Bagaimana kalau Shahir tak sukakan seseorang?

Shahir: Elak bertemu denganya. Bimbang suasana bertambah tengag. Sejujurnya, saya tak suka bergaduh jadi kalau cari pasal, lebih baik saya menjauhkan diri.



3. Apa perkara pertama yang kamu pelajari sejak meninggalkan AF8 ?

Shahir: Oh, sungguh banyak benda baru yang saya pelajari. Antaranya ialah belajar untuk tidur dua jam sehari kerana komitmen terhadap karier, selain belajar untuk berdisiplin perihal masa.



4. Shahir menangis bila…

Shahir: Kalau tengok orang2 tua yang masih berkerja dan pergi kesana sini tanpa anak-anak menbantu. Saya sensitive sangat bila tengok anak2 yg biarkan ibubapa masih berkerja walaupun mereka tua dan uzur.



5. Dengar cerita kamu dan adira sedang mengenali hati budi masing-masing. Benarkah?

Shahir: Hehehe…mengenali hati budi macam mana tu?. Hakikatnya, kami mengenali budi atas dasar kerja saja. Tidak lebih daripada itu. Cinta bukan komitment saya buat masa sekarang. Kerja nombor satu!



6. Idola seni yang menjadi inspirasi dan mengapa?

Shahir: Jamal Abdilah. Saya memilihnya kerana terpegun dengan suara yang sukar untuk di cari ganti. Walaupun beliau sering diasak kontroversi, namun dia cukup steady dan masih popular hingga kini. Paling penting, suranya tidak berubah sejak dahulu hingga kini. Cayalah!

7. Andaikan bukan orang popular?

Shahir: Saya dah buka pusat futsal di Kampar, Perak. Ini memang cita-cita saya dan sebelum dapat Af8, saya dah mohon pinjaman bank. Sekarang benda ini terpaksa saya tengguhkan dahulu.



8. Rakan Af8 yang paling rapat dengan kamu?

Shahir: Daus kerana kami sekepala



9. Lima perkara tentang yang peminat tidak mengenali kamu?

Shahir: boleh memasak, sensitif, sukakan kanak-kanak, tak suka tengok perempuan menangis atau orang tua menangis n saya fobia dengan darah.



10. Kalau dapat hadiah sebuah pulau?

Shahir: Nak buka resort yang tak mahal. Saya nak buat konsep ala kampung. Mahu semua orang mampu datang. Tak macam resort lain yang ada sekarang yang mahal harganya kalau nak bercuti.



Sumber: mangga, URTV dan Remaja

duit sukarno??

Pernah dengar tak tentang keajaiban duit sukarno??. Disini mila akan bercerita sedikit mengenai duit ni


Sukarno lebih terkenal dgn gelaran Bung Sukarno merupakan presiden pertama Indonesia. Namun wajah bekas presiden ini itu bersongkok dan tertulis kalimah allah dibucunya kekal tercetak di mata wang kertas rupiah di era pemerintahan beliau. Anehnya, sehingga hari ini, mata wang tertera gambar Bung Karno, istimewanya yang bernilai Rp1,000 pernah dikeluarkan pada tanggal 1956 terus diburu dan dicari oleh rakyat Indonesia dan segelintir rakyat Malaysia.

Duit ini dikatakan menpunyani majis tersendiri. Duit itu dikatakan boleh menlangkung ditapak tangan. Malah dikatakan berpuaka dan boleh menjadi ibu duit. Selain itu, apabila duit ini diimbas pada cahaya ultra ungu, maka ayat al-quran kelihatan.Secara fizikalnya, wang kertas sukarno berbentuk empat segi tepat lakaran gambar sang mantan presiden Indonesia sukarno.

Ada pihak mengatakan ia mampu melenhkung di atas tapak tangan kerana tenaga haba yang dilepaskan tubuh pada tapak tangan manusia. Ada juga pihak yang menguar-guarkan kertas tersebut bertindak balas dengan nadi dan darah manusia

Disebalik keajiaban duit ini ada sesetengah pihak menyalahkan gunakan duit ini. Duit ini mampu menarik duit dari alam ghaib. Mata wang yang memiliki kuasa magis ini mestilah memiliki cetakan pada tahun 1954 bernilai R p 1,000 dan tertera nombor siri yang sama seperti 000,99 atau 999. Malah duit ini turut dilelong dengan bidaan yang tinggi sehingga mencecah ribuaan ringgit kerana kuasa duit ini.

Namun persolan bermain diminda, bagaimanakah duit ini boleh menlengkung diatas tapak tangan tetapi tidak dibahagiaan tubuh lain?. Menurut Dr, Geri ia terjadi kerana kadar kelembapan di tapak tangan adalah tinggi. Disebakan unsur minyak yg terdapat dikertas itu akan bertindak balas dengan kadar kelembapan tapak tangan. Peluh di tapak tangan akan menolak unsur minyak sehingga ia melengkung.

Utk menbuktikan lagi cuba cari material kertas tersebut di pasaran. Terdapat beberapa ketebalan kertas yang berbeza-berbeza dengan harga tidak sampai RM3. Selepas itu potong kertas tersebut menjadi bentuk bulat ataupun emapat segi. Memang betul, apabila diletakkan di atas tangan ia akan melengkung seperti di dakwa. Malah, jika ia diletakkan didlm bkas berisi air ia akan juga akan bergulung-gulung seperti rokok daun.

Sekarang bru tahu rupa duit itu melengkung di sebabkan unsur minyak di dalam..Bukanya disebabkan kuasa majis kat duit tu…tetapi bgaimana duit itu boleh menarik duit dari alam ghaib??waallahualam…………….

Sumber: majalah mastika & infiniti

Shahir AF8 - Kebahagiaan Dalam Perpisahan



kebahagiaan dalam perpisahan

Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerna lantang terbaca dari muka
Kau dan daku sudah tiada
Keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang



Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan
Menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta kasih



Chorus

Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar di sinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur



Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan



Usah titis air mata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam
Tapi hanya berdiam
Kerna cuba menafi realiti



Ulang Chorus



Kebahagiaan dalam perpisahan





Lirik Lagu Kebahagiaan Dalam Perpisahan oleh Shahir AF8

ramadan datang lagi


salam ramadan kpd sesiape yg lawat blog. ni first pos mila wat untuk blog ni.mila bru jew wat blog.erm, pasal ramadan, cuma datng setahunsekali je. setiap kebaikan yang kita buat pd bulan ramadaan ni kita akan memperolehi byk pahala yg berlipat kali ganda berbanding bulan sebelumnya..selain itu, dalm bulan ramadan kita dapat mengikat hubungan silaturahim sesama keluarga coz bila kita berbuka puasa kebanyakanya mestilah berbuka puasa bersama keluarga kan..kalau buka puasa seorang jew, makan pun tak kenyang,huhu. bulan ramadan sgt istimewa buat orang islam kerana ia menunjukan identiti agama islam itu sendiri. bila ramadan, bazar ramadhan ada, jual bju raya ada, kuih raya, prabot raya ada n macm2 adalah kan. ok lah smapai disni jew. sebelum tu ada sebuah pantun utk korang.
buka puasa makan laksa,
kpd korang selamat berpuasa,

jumpa lagi