Virus Corona semakin mencetuskan kebimbangan seluruh penduduk dunia, semakin hari semakin banyak angka yang dijangkiti meningkat. Malah negara terlibat bukan sahaja China, Thailand, Japan, South Korea, Singapore termasuk Malaysia.

Virus Corana dipercayai bermula disebuah pasar yang menjual haiwan eksotik untuk dimakan, dikatakan punca terjadinya wabak virus di Wuhan. Mengikut data sehingga hari ini sudah 41 kematian dicatatkan. Bagi nak tahu apa perkembangan terkini tentang virus corona, Miela share sedikit tweet yang popular tentang #CoronaOutBreak.



dikatakan pemandu uber di China mengambil langkah berjaga-jaga dengan pemakaian pakaian tertutup dan menyediakan hand sanitizer bagi mengelakan wabak berjangkit



Cara memakai mask yang betul



Suasana panik di China disebabkan virus Corona



Infographic Virus Corona sehingga 26 Jan 2020 


Pembinaan Hospital segera dalam masa 6 hari demi menampung pesakit wabak virus corona 

Dan banyak berita tentang virus corona. Jadi untuk masa sekarang cuma kita boleh jaga berjaga dengan sentiasa menjaga kebersihan dan kurangkan aktiviti luar. Marilah kita berdoa semoga wabak corona akan dapat penawar secepatnya daripada terus merebak.


3 Comments

  1. takutnya..hati2 semua , jangan kerap sgt keluar rumah n pergi tmpt ramai org.

    ReplyDelete
  2. Semoga Allah Taala lindungi kita semua daripada wabak penyakit ni. Aamiin

    ReplyDelete
  3. Rasa baru je beberapa bulan lepas sy buat presentation pasal coronavirus tapi SARS punya. reason pon lebih kurang, sbb exotic animal dkt market

    ReplyDelete