Salam Readerships. Lama betul tak naik entri baru hehe. Dua tiga minggu ni internet ada problem sikit, tu susah nak update. Tahu tak korang banana milk/susu pisang dari Korea?. Kalau perasan dalam drama korea atau reality show ada juga susu pisang muncul dalam kaca tv.

Salah satu scene drama korea yang memaparkan produk susu pisang
Susu pisang atau dalam bahasa koreanya banana uyu. Jenama yang famous dengan produk ni ialah Binggrae. Beberapa artis korea pernah jadi duta produk ni seperti Lee Min Hoo, Lee Kwang So dan Girl Generation. Susu pisang ni merupakan salah satu produk korea miela suka selain kimchi dan samyang. Susu pisang korea agak mahal jual kat malaysia, harga sekotak RM4-RM6. Luckily Miela selalu dapat susu ni free sebab adik study kat korea haha.

Lee Kwang Soo pun pernah jadi duta

First dulu mula-mula rasa memang sedap sangat. Korang yang tak suka susu mesti suka punya susu jenis ni. Rasa pisang yang kuat dan susu bekrim perghhh rasa fresh ja. Recommend untuk rasa sendiri susu ni sebab sedap sangat. Jangan risau susu ni halal. Selain itu kalau korang nak dapat susu ni boleh dapatkan kat 11street, Lazada ataupun igshop.

Ni susu pisang asli dari korea yang Miela dah rasa. Feeling korea gitu

Susu pisang korea boleh juga didapati di Lazada. Klik gambar untuk terus ke lazada.

Jangan confius kenapa packaging agak berbeza dengan susu pisang dari korea dengan lazada. Actually sama je, malah sama brand. Kalau tengok betul-betul persamaan antara dua produk tu ada ada huruf B merah tandanya brand yang sama. Cumanya yang korea punya memang daam tulisan korea. Yang Lazada tu packaging untuk national sebab itu dalam english. Sebagai penutup entri Miel belanja korang tengok iklan susu pisang korea dibawah. 

6 Comments

  1. Tengok tu nampak menyelerakan je...alahai...

    ReplyDelete
  2. Orang kata yang kotak tu tak berapa sedap, tak pastilah tak pernah rasa. hehe

    ReplyDelete
  3. Omg that's interesting1 teringin nak rasa.

    ReplyDelete
  4. Laaa, patotla kalau orang pegi korea selalu update susu pisang ni. haha.

    // Sambil tu jemput join contest saya jugak - just click
    HERE

    ReplyDelete
  5. Suka sangat susu pisang ni! :D

    ReplyDelete