Thursday, November 08, 2012

Jodoh


Topik perbincangan kita hari ini adalah jodoh. Ececeh buat macam ala pengacara pula :P. Actually, sebenarnya i don't know how to start it. Tiba-tiba topik jiwang hari ni pula kan?. Eh Monday Couple??, Yeah Gary and Ji Hyo. Minat sangat mereka dua orang ni. Semalam tengok Running Man ep 118, sweet giler dorang nie. Chicha?. Gambar sekadar hiasan jer, belum masuk topik lagi nie. Hehe.

Saya sebagai gadis remaja yang nak meningkat naik pernah berangan "Siapalah jodoh aku yer?". Jangan tak mengaku korang pun ada terfikir jugak kan? Hah baik mengaku cepat. Normal la tu kalau pernah fikir perkara macam tu. Tiada siapa pun tahu, melainkan bila dah kahwin nanti. Sesungguhnya Jodoh itu Rahsia Allah. Walaupun dah bercinta berpuluh-puluh tahun, kalau bukan jodoh kita maka bukanlah. Meskipun terpisah jauh 7 benua, kalau dia jodoh kita maka dialah pemilik tulang rusuk kita. 

Lukisan saya. Sorry hodoh sikit :P

Hehe tengoklah. Bila bosan melanda diri,berangan lukis orang yang bakal jadi teman hidup. Walaupun saya tak tahu Dia itu siapa orangnya,saya  tetap menantinya. Mungkin saya pernah jumpa Dia dan mungkin jua Dia orang saya kenal atau saya tak pernah jumpa lansung. Dia adalah orang yang akan lafazkan "Aku Terima Nikahnya.....". Dia akan membimbing saya, Insyallah. Siapa pun awak sebenarnya, jika ada jodoh akhirnya kita akan bertemu juga.

Berkawan dengan orang lain. 
Bercinta dengan orang lain. 
Berkahwin dengan orang lain. 
Sebab apa??? 
Sebab jodoh itu rahsia Allah :)


4 comments:

  1. nice entry dear. :)
    Kita hanya merancang tapi Allah yg menentukan segala-galanya. May Allah bless us. Amin

    ReplyDelete
  2. jodh ngan org korea style gak an hihihi

    ReplyDelete
  3. @zila manaf ye ke?. Entahlah i don't know. Tunggu dah lihat jer.haha

    ReplyDelete