Salam readership. Kenapa perlu berbelanja lebih untuk buku rujukan yang hampir mencecah RM100++ sedangkan kita boleh pakai buku rujukan secondhand yang sama dengan original 100% cuma tak ada bau kedai sebab bukan buku baru, hehe. Yang penting kita boleh guna buku rujukan untuk study dengan cara paling jimat.


Jawapannya ialah Bookup.my  . Waeyo?? . BookUp satu gedung yang menjual buku terpakai sebanyak 80% secara online. Bukan semua student macam kita mampu beli buku original. Dahlah tak dapat biasiswa, harapkan duit hutang ptptn ataupun baucer buku yang setahun sekali je dapat. Sedangkan setiap tahun ada dua semester. Dalam satu semester tu kena beli macam-macam buku mampu mencecah RM500++.

Tapi lain citanya BookUp ni, seperti Miela bagitahu tadi korang boleh jimat sehingga 80% dari harga buku asal. Menariknya lagi korang juga boleh jual buku terpakai melalui BookUp. Yelah kan daripada engkau perap buku tu sampai dimakan oleh anai-anai lebih baik jual je dapat jugak duit sikit. Cuma perlu ikut step yang diberikan.


Bercerita tentang pengalaman Miela berurusan dengan BookUp minggu lepas. Pada mulanya Miela ternampak iklan BookUp dalam USM, mahu tak terbeliak mata balik bilik terus buka website BookUp . Walaupun baucer buku BB1M dapat, tapi tak cukup pun nak beli buku original semua sekali yang diperlukan untuk semester dua. Pada asalnya Miela berurusan online dengan BookUp, tapi bertuahnya Miela dapat save money untuk delivery fee sebab kebetulan BookUp nak datang USM. So, Miela beli by the hand at the same time I sell my previous book have use before. Begitulah ceritanya budak nak berjimat beli buku :P.

Jika korang berkeinginan nak beli buku terpakai atau menjualnya, bolehlah terus ke Bookup.my atau Facebook BookUp . BookUp tidak terhad jual buku rujukan tetapi jual novel english, buku motivasi dan lain-lain. Sekarang BookUp buat promotion bagi baucer RM2 apabila sign up di BookUp. Cepat daftar sekarang,  sebelum promosi tamat *ayat gaya promoter cehwahh*. 



p/s : Esok tak ada kelas, yeay. 

0 Comments