Saturday, November 06, 2010

Aku dan November


Assalamulaikum dan salam 1 M’sia kpd sume flowwerku. Kali ni sy nak tulis ttg apa ek??. Pasal November la. Macam2 peristiwa berlaku pd bulan November. 5 hrbln November adalah hari depavali yg disambut oleh msyrkt india. Dinegara M’sia ini, msyrkt lain juga boleh mnymbut perayaan krna pegangan yg kuat konsep 1 Malaysia. Pastu pulak, 14 hrbulan is my birthday. I’m so happy. Ttp kwn sy pun ada yg lahir pd bulan November juga. Happy birthday yer kpd yg lahir pd bulan November. Then, 17 hrbln pula raya haji yg dismbt oleh msyrkt Islam. Maka lembu2 di ladang akan menjadi korban. Kesian kan?. Tapi nk buat mcm na, dh lembu utk dikorbankan. Kalau raya haji bln ni, maka cuti sekolah bermulalah, lagipun dah masuk bln November. All student di Malaysia tentu happy apabila bermulanya cuti sekolah. Macam2 aktiviti mereka rancangkan. Namun ada org yg kurang bernasib baik di bulan ini. Contonya warga Indonesia yg mnglami 2 becana alam iaitu gempa bumi dan gunung berapi. Mujurlah negara kita tiada gunung berapi yang aktif kan??. Di M’sia apa kurangnya, org2 utara mengalami musim banjir. Mcam2 berlaku di bulan November.Takat sni je sy mampu tulis, jumpa di lain kali yer. Happy November!!!

No comments:

Post a Comment